Monday 24 December 2012

Menu Sihat =)

Assalamulaikum w.b.t
Bismillahirrahmanirrahim..

apa khabar kalian?? saya alhamdulillah sihat sejahtera..nak kongsi cerita apa ye..hummm...hehe =P 
okay2, sejak saya sambung semester 3 ni saya dah tak update blog lagy..agak sibuk sikit and line bband slow so tak dapat nak update blog..

minggu lepas iaitu pada 14, 15 & 16hb 12 2012 berlangsungnya Festival Zon B..festival ni merangkumi kolej2 Zon B (Tun Teja, Tun Fatimah, Tun Puteri, Tun Senaja, Tun Kudu, Lekir, Lekiu & Jebat)..macam2 acara yang diadakan..salah satu nya Pertandingan Menu Sihat..pertandingan ni diadakan pada 15/12/2012..saya salah seorang peserta dan merupakan wakil kolej Tun Teja..bahan2 yang disediakan ialah kubis, tomato, cili benggala, olive oil, roti, lobak merah, timun & macam2 lagi..setiap kolej harus menghantar 2orang wakil..jadi saya bersama NYDP kolej saya menyertai pertandingan tu..kami decide on the spot to make salad..and the name is Arabican Salad..kami hidangkan bersama tousand island & juice iaitu Apple Prune Juice..kami diberi masa selamat 45 minit sahaja..for the juice nasib baik RS kolej kami baik hati untuk menyediakannya..thanks a lot to Miss Masitah Sipon..

jadi selepas 45 minit berhempas pulas menyiapkan salad tersebut maka terhidang lahh menu sihat kami iaitu Arabican Salad & Apple Prune Juice =)  kami sangat nervous ketika sesi pengadil merasa hidangan kami..hiasan yang simple hidangan yang simple berbanding group2 lain..kami berharap sangat hidangan kami dapat menarik hati juri..kami juga merasa takut kalau keputusan di umumkan pada ketika itu juga..namun kami bernasib baik kerana result tidak diumumkan on the spot..lepas sesi juri merasa, maka datang lahh rakan2 dari kolej & turut merasa salad tu..alangkah gembiranya bila mereka ckap "wow sedapnya!"..hehe =P
pada majlis penutup sebelah malamnya 16/12/2012 saya tak dapat ikut serta sbb badan saya sakit2 sbb pagi nya saya turun untuk meniaga..kerana ni salah satu aktiviti yang wajib semua kolej sertai..macam2 anugerah disampaikan untuk setiap pertandingan yang diadakan..time tu saya tak tahu lagy apa result untuk pertandingan menu sihat tu..agak nervous sebenarnya malam tu..tunggu gakk member2 text bgtau result tp takde sampai saya tertido..esok pagi nya masa kat toilet nak mandi utk pegy class, terserempak dgn NYDP..dia bgtau utk menu sihat tu kita menang tau..hadiah nya ada kat bilik kita..nanty kita bukak kat rumah RS ekhh..saya terkejut & hanya mempu ckp OK..then tnya kat dia, kita dpt nbor brape?? dia cakap kita dpt NOMBOR 3..takpe bg saya nombor 3 pon dah cukup..hehe =P but dlm hati happy giler !!!

bangga jugakk sebab menang dapat NOMBOR 3 dari takde kan..hehe =P
walau hakikatnya sedeyh sebab tak dapat buat dengan kawan yang dah memang cadang nak buat sesama..
 takpe laa Adah,, kita bole buat benda ni sama2 lain kali..kita buat sendiri kat bilik =)

tu je la ceritanya..hehe =)
sekian terima kasih..

No comments:

Post a Comment